Nejlepší digitální bankovnictví má Tatra banka

Tatra banka získala už po 13. jednou ocenění Best Consumer Digital Bank na Slovensku. Mezinárodní měsíčník Global Finance ocenil také design naší webové stránky a naši strategii na sociálních sítích jako nejlepší v regionu střední a východní Evropy.

Nejlepší digitální bankovnictví má Tatra banka
Nejlepší digitální bankovnictví má Tatra banka

Vítězové ocenění Best Consumer Digital Bank (původní název Best Internet Bank) byli vybráni na základě následujících kritérií: síla strategie pro získávání a péči o digitálních klienty, úspěch v získávání klientů pro používání digitálních nabídek, růst počtu digitálních klientů, rozsah produktové nabídky, důkaz o hmatatelných výhodách získaných z digitálních iniciativ, design a funkcionalita webové / mobilní stránky.

„Naši klienti od nás očekávají rychlé a jednoduché služby, 24hodinovou dostupnost, pohodlný přístup k financím kdekoli se nacházejí. Tyto potřeby se nám daří dlouhodobě naplňovat i díky novým technologiím, které jsou již neodmyslitelnou součástí našeho Internet bankinguTB a mobilního bankovnictví, „říká Juraj Bojkovský, ředitel odboru elektronických distribučních kanálů.

13-krát oceněné digitální bankovnictví Tatra banky

obr1.JPGTatra banka spustila svůj Internet bankingTB v roce 1998 jako první Internet banking na Slovensku. Na začátku umožňoval klientům změnu hesla a prohlížet si online stav a pohyby na účtu.

Dnes ho využije alespoň jednou za měsíc kolem 250 tisíc klientů, kteří v něm zrealizují přibližně 1,8 milionu transakcí měsíčně. Počet transakcí přes Internet bankingTB zaznamenává meziroční nárůst o téměř 9%. Za rok 2014 klienti realizovali tímto způsobem celkem 21,4 milionu transakcí.

Podíl transakcí provedených elektronicky dosahuje v Tatra bance více než 97%. To znamená, že pouze cca 2,5% transakcí je provedených manuálně přes pobočku nebo call centrum.

V roce 2014 jsme přinesli klientům několik zlepšení:

upravili jsme inkasa v Internet bankinguTB tak, aby splňovaly požadavky SEPA standardů
do služby Spending reportTB jsme přidali možnost přehledu a kategorizace výdajů na kreditní kartě, možnost barevného tisku, jakož i interaktivní nápovědu
pro snadnější práci s Internet bankingomTB jsme implementovali duplikování platby v pohybech na účtu (vytvoření platebního příkazu se stejnými parametry), jakož i možnost vytvořit kopii trvalého příkazu
díky nové funkcionalitě Platební příkaz z kreditní karty v Internet bankinguTB mohou klienti provádět platby a hradit faktury za zboží a služby ze své kreditní karty
v nové záložce Debetní karty získají klienti přehled o svých debetních kartách a limitech spojených s používáním debetních karet
v červenci tohoto roku jsme pro všechny klienty Internet bankinguTB zpřístupnili možnost využívání dávkových plateb

obr2.JPGSúčasťou oceňovaného digitálního bankovnictví je také aplikace Tatra banka, kterou pravidelně používá až 150 000 klientů. Za poslední rok prošla výraznými změnami. Nejvýznamnější byl redesign aplikace a upgrade na verzi 2.0 pro mobily s operačním systémem Android a iPhone.

Díky ní mohou klienti Tatra banky používat množství užitečných funkcionalit aplikace pohodlně ve svém tabletu či sledovat přehled o svých výdajích graficky znázorněn v službě Spending reportTB.

Široká veřejnost jistě také postřehla výjimečnou funkcionalitu aplikace Tatra banka – výběr z bankomatu mobilem. Podle průzkumu jde o jednu z nejoblíbenějších služeb Tatra banky, přičemž až 90% uživatelů považuje výběr z bankomatu mobilem za výjimečný a 99% ho označilo za inovativní. Oceňují zejména parametry, jako jsou rychlost, jednoduchost a bezpečnost.

Nejlepší design webové stránky ve střední a východní Evropě
obr3.JPG
Pro Tatra banku není webstránka jen webová výkladní skříň produktů. Design webu je zejména o jednoduchém používání. Snažíme se rozvíjet web tak, aby návštěvníkům poskytl informace a služby, které mu šetří čas.

Znát návštěvníka našeho webu je nejdůležitější předpoklad správného rozvoje bankovního webu. Neustále si tyto poznatky aktualizujeme a rozšiřujeme, zejména na základě standardních webových analytických nástrojů.

I na základě toho jsme jako první banka na Slovensku nabídla responzivní zobrazení našich stránek na mobilních zařízeních.

Víme, že některé bankovní produkty mohou být vnímány jako komplikované, proto kromě neustále optimalizované navigace nabízíme i služby, jako jsou průvodci produkty či porovnání výrobků, kde si klient může vyhledat výhody jednotlivých produktů ještě před návštěvou pobočky. Při vyhledávání na našem webu pomáhají klientům různé moduly, jako jsou Nejčastější dotazy klientů nebo tzv. Searchhinty.obr4.JPG

Jako jediná banka na Slovensku také nabízíme tvůrcům webových stránek veřejný přístup přes rozhraní API k našim datům o polohách poboček a bankomatů, o kurzovním lístku, úrokových sazbách ak některým kalkulačkám.

Co určitě stojí za zmínku, je i loňské úspěšné spuštění online žádosti o balíček služeb Tatra PersonalTB, díky které si klienti mohou otevřít balík služeb bez jakékoliv návštěvy pobočky. Letos jsme zaznamenali nárůst v počtu žádostí o více než 150% oproti loňskému roku, což potvrzuje správný krok ve strategii rozvoje bankovního webu.

Nejlepší na sociálních sítích ve střední a východní Evropě

obr5.JPGTatra banka má ze všech Slovenská bank nejvíce aktivních fanoušků a díky za toto ocenění patří zejména jim. Děláme vše pro to, abychom pro ně připravovali jen skutečně zajímavý obsah. Cíleně neděláme žádné umělé akviziční činnosti, jako je například nábor fanoušků přes soutěže.

Fanoušci oceňují nejnovější informace o našich produktech a službách, oceněních, aktivitách Nadace Tatra banky, pracovní nabídky a zajímavý video obsah.

Nárůst fanoušků je kontinuální a organický, za což vděčíme dobře nastavené strategii a nabídce zajímavého a relevantního obsahu. Nedávno jsme tak na Facebooku Tatra banky překročily hranici 50 000 fanoušků.