Tento článek je podporován společností ABET .
Nedávno ukončená stávka ze strany Writers Guild of America, která se snažila zvýšit platy a zlepšit podmínky televizních a filmových spisovatelů v odvětví, které bylo prakticky zastaveno vzestupem streamovacích služeb, také zajistila předběžnou dohodu o regulaci umělé inteligence ve psaní scénářů, zdůraznění velmi skutečných a konkrétních složitostí, které umělá inteligence představuje ve stále rostoucím počtu průmyslových odvětví.
Zatímco většina lidí uznává hodnotu umělé inteligence, je také lákavé považovat umělou inteligenci za základního konkurenta lidského snažení, zvláště když jsou v sázce lidské živobytí, jako tomu bylo v případě stávky cechů v Hollywoodu.
Proto mě potěšilo, když jsem si přečetl reportovaný komentář profesora informačních technologií na Babson College Toma Davenporta, který médiím řekl, že dohoda uzavřená mezi spisovatelským cechem a filmovým průmyslem „do značné míry zajišťuje, že pokud budete používat umělou inteligenci , budou to lidé pracující vedle AI. To pro mě byl vždy nejlepší způsob, jak používat jakoukoli formu AI.“
Umělá inteligence ve vzdělávání
Stejně jako filmový průmysl a další, i svět vzdělávání se musí potýkat s výzvami, které s sebou AI přináší. I když umělá inteligence není žádným způsobem novým fenoménem (například vyhledávače, Mapy Google nebo IBM Watson), relativně nedávné vydání ChatGPT zachytilo představivost veřejnosti a přineslo problém umělé inteligence do centra pozornosti.
Být schopen vyhodit otázku a nechat ChatGPT, aby se vrátil a poskytl ucelené shrnutí složitého tématu – i když čerpáno ze známých znalostí – je působivá a buďme upřímní, užitečná funkce. Ale pro pedagogy, kteří chtějí pěstovat výzkumné a písemné dovednosti, nemluvě o vlastnostech, jako je kritické myšlení a nezávislé učení, to představuje skutečné výzvy.
Když se 5. října blíží Světový den učitelů , který oslavuje důležitou práci učitelů, máme šanci zamyslet se nad dopadem umělé inteligence ve vzdělávacím prostoru a nad některými příležitostmi, které přináší ke zlepšení výuky a učení.
Jako každý správně používaný nástroj nám může AI usnadnit a zefektivnit život. Ve vzdělávání je to nástroj, který mohou studenti i učitelé využít ke zlepšení kvality vzdělávací zkušenosti studentů.
Jedním z příkladů tohoto potenciálu je oblast rozvoje individualizovaného učení, kterou Národní akademie inženýrství Spojených států amerických uvádí jako jednu ze 14 velkých výzev. Individualizované nebo personalizované učení uznává, že různí jedinci se učí různými způsoby.
Z mé vlastní studentské zkušenosti az programů, které akreditujeme jako ABET, víme, že studenti, kteří jsou přijímáni např. do inženýrského nebo výpočetního programu na postsekundární úrovni, mají zhruba stejný výchozí bod. Jinými slovy, mají podobnou úroveň inteligence, ale dále získávají velmi odlišné známky. Někteří se prodírají, zatímco jiní vynikají. Otázkou jako pedagoga se tedy stává, jak se příměji spojit s různými studenty, aby se maximalizoval jejich učební potenciál.
Můžeme použít AI k vývoji výukových metod, které optimalizují učení a maximalizují potenciál studentů? Nebo nám alespoň pomůžete dostat se k tomuto bodu rychleji? Odpověď, pokud jde o mě, je rezonující ano. AI může pomoci. Přinejmenším nám to může pomoci identifikovat ty studenty, kteří by mohli těžit z jiného přístupu, možná dlouho předtím, než bude jednotlivý tutor nebo učitel schopen zavolat.
Učí se studenti skutečně?
Pokud jde o vzdělávání, palčivou otázkou vždy je: učí se naši studenti? Pokud do mixu hodíte umělou inteligenci, otázka bude trochu komplikovanější. Pokud se studenti příliš spoléhají na AI, existuje šance, že nezískají dovednosti, které potřebují k výzkumu, syntéze informací a vytváření rozumného argumentu. To je to, co si většina lidí myslí, že je ohroženo u velkých jazykových modelů, jako je ChatGPT.
Jak jsem již naznačil dříve, ChatGPT a další velké jazykové modely jsou prostě rozšířením druhu zdrojů založených na technologiích, které byly studentům k dispozici během posledních zhruba 10 let prostřednictvím internetových vyhledávačů. (Novější) část AI je jednoduše spojením všech částí dohromady koherentním způsobem. A právě zde mají fakulty a instituce svou práci jako stvořenou: pokud požadují originální práci, musí se po studentech požadovat, aby dokumentovali a odkazovali a byli přímočaří ohledně toho, kde své informace získávají a jak jsou shromažďovány.
Kritickým aspektem tohoto procesu je poctivost a integrita, ale mít nějaký druh softwaru pro identifikaci materiálu generovaného AI bude nepochybně užitečné – a nezbytné. Aniž bych se snažil tento problém zarámovat jako bitvu mezi učiteli a studenty, myslím si, že musí existovat pochopení, že studenti mohou někdy používat AI, ale někdy je vyžadována originální práce. Prosazování tohoto rozlišení je důležité.
Hodnota učitelů
Navzdory prorokům zkázy, kteří předpovídají převzetí umělé inteligence na pracovištích po celém světě (a bez ohledu na obavy scénáristů), se domnívám, že je vysoce nepravděpodobné, že by se učitelé stali v důsledku umělé inteligence nadbyteční.
Učitelství je úžasné povolání. Dopad, který mají učitelé na životy svých studentů, může být hluboký a trvat navždy. Ať už na střední nebo vysoké škole, většina z nás si vybaví ty učitele, kteří byli vynikající a měli důležitý vliv na život a kariéru člověka.
Pro mě to lze zredukovat na nenahraditelnou hodnotu lidského spojení ve vzdělávání. I když umělá inteligence může pomoci zaplnit některé mezery, možná s nějakým základním sběrem dat, nemůže uspokojit trvalou lidskou potřebu osobního spojení, odměnu, která pochází ze sdílení znalostí a uspokojení a stimulaci, která pochází ze zápasů v společně s některými filozofickými a nakonec lidskými výzvami, které život představuje.
Umělá inteligence je nyní součástí našeho technologického vývoje – nemůžeme schovávat hlavu do písku a předstírat, že tam není – a učitele je třeba povzbudit, aby našli způsoby, jak umělou inteligenci začlenit do třídy a přimět studenty, aby ji používali způsobem. což je pro ně z dlouhodobého hlediska výhodné. Umělá inteligence může být skvělým nástrojem pro učitele a studenty, pokud najdou způsob, jak s ní pracovat, jak řekl Davenport.
Michael KJ Milligan je generálním ředitelem společnosti ABET.