Co poradit v případě cestování po zledovatělých silnicích

V těch dnech, když led pokryl silnice, se ptá mnoho lidí, jak se bezpečně dostat z bodu A do bodu B, zda využít dopravního prostředku nebo je lepší jít pěšky. Faktem je, že v zimě jízda skrývá mnoho pastí, zimní podmínky vyžadují odlišný způsob jízdy. Pokud je to možné, v takovém počasí není není dobré cestovat, pokud není nevyhnutelné. Pokud cestovat musíte, pak je správné dodržovat několik pravidel, které vám mohou ušetřit mnoho problémů.

Nebrzdit!

Musíme si být vědomi toho, že přilnavost k ledu na sto procent horší než sníh. Na zledovatělé vozovce, což je nejdůležitější, aby výrazně snížit rychlost jako pomalé jízdě jednoho, budete mít v případě, že spoléhání se na silnici vděčným. A co když začneme spoléhat? Soustředit, v panice, netlačte na brzdu, protože budete mít v tomto případě ještě více vybočuje. Za prvé, musíme stisknout spojku ke zmírnění zatížení hnacích kol a pneumatik, které lze volně otáčet. Pokud budeme ohýbat příliš rychle, můžeme být schopni opustit pouze s drobnými úpravami, ale můžete si také pomoci jemným brzděním.

Je zvláště důležité, aby:

  • snížit rychlost a přizpůsobit situaci a stavu vozovky,
  • zvětšit bezpečnou vzdálenost,
  • neinhibují rychle, ale postupně, opakovaným sešlápnutím pedálu,
  • Směr nemá náhle měnit, protože by to za následek spoléhání se na silnici
  • řídit tak rovnoměrně, jak je to možné, bez nadměrného zrychlení nebo zpomalení,
  • Věříme, že budeme cestovat do vyžadovat více času, takže domácí lék dříve než obvykle.

Správná poloha rukou a nohou

Faktem je, že 80 procent řidičů sedí v mimořádné situaci, nebo příliš daleko od volantu, takže kritický okamžik, kdy bychom měli reagovat, nemohou dělat. Paže a nohy jsou natažené v tomto případě, a měly by být mírně ohnuté. Kromě toho, že v takovém případě může řidič nemůže reagovat, jsou také obtížnější jejich zranění v případě srážky.

Základní tipy pro jízdu v zimních podmínkách:

  • Všechna kola jsou vybaveny zimními pneumatikami (M + S, MS nebo M & S).
  • Čtyři měsíce (nejméně od 15. listopadu do 15. března následujícího roku) mějme zimní pneumatiky na vozidle.
  • Tři mm, minimální hloubka dezénu zimních pneumatik.
  • Pro bezpečnou jízdu, že je nutné, aby bezchybný chod brzdy, takže se pravidelně preverjajmo hladiny brzdové kapaliny. Pokud by došlo k mírnému poklesu, může to způsobit opotřebení brzdového obložení, pokud to rapidně snížila, vozidlo okamžitě převezena do mechanik. Brzdová kapalina vyměnit nejméně jednou za dva roky.
  • Baterie by měla být kontrolována, vyčistit a namazané kabelové připojení a kontrolovat stav elektrolytu v buňkách.
  • Chladicí systém – zkontrolujte hladinu hustoty a chladicí kapaliny.
  • Systém sání vzduchu ve vozidle – je vhodné zkontrolovat, zda tento systém jsou cizí předměty (úlomky nebo sušené listy).
  • Hladina oleje by měla být vždy mezi dvěma značkami (max-min) na měrce.
  • Zkontrolujte množství vody v nádobě a přidejte dostatečné množství nemrznoucí směs.
  • Stěrače – kontrola by měla být jejich opotřebení a v případě potřeby vyměnit.
  • Vee – třeba zkontrolovat stav a napnutí řemenů, který zajišťuje otáčení alternátoru, čerpadla chladicí kapaliny a dalších zařízení.
  • Systém dodávky paliva – u vozidel s dieselovými motory, je vhodné zkontrolovat a, pokud je to nutné, vyčistěte palivový filtr.
  • Těsnění dveří – pokud budeme občas namazat s glycerinem, v chladných dnech, a to navzdory mokré dveře se před mrazem.
  • Zámky na dveřích a zadních výklopných dveří – příležitostné injekce WD 40 nebo podobným pronikajících antikorozních prostředků bude bránit ledové polevy zámky.