Coca-Cola odstraňuje 4 000 severoamerických pracovních míst v restrukturalizaci společností

Společnost Coca-Cola oznámila 28. srpna, že se bude snažit zmenšit velikost své celkové pracovní síly uprostřed depresivního prodeje a restrukturalizace celé společnosti. Snížení počtu pracovních míst bude zpočátku ve formě dobrovolných výkupů pro 4 000 zaměstnanců ve Spojených státech, Kanadě a Portoriku, ale bude zahrnovat i nabídky oddělení pro zaměstnance v jiných zemích a nedobrovolné propouštění.

Coca-Cola odstraňuje 4 000 severoamerických pracovních míst v restrukturalizaci společností
Coca-Cola odstraňuje 4 000 severoamerických pracovních míst v restrukturalizaci společností

Zatímco společnost Coca-Cola nesdílela, kolik zaměstnanců podle očekávání nakonec sníží, odhadovala, že na celosvětové odstupné utratí 350 až 550 milionů dolarů. Ke konci roku 2019 měla Coca-Cola přibližně 10 100 zaměstnanců v USA a 86 200 po celém světě.

Společnost provedla změny v rámci většího úsilí o zefektivnění celé společnosti, která rovněž uvedla, že sníží současnou břidlici 17 obchodních jednotek na devět, přičemž se zaměří na úspěšnější značky a oblasti růstu společnosti Coca-Cola.

REKLAMNÍ

Generální ředitel společnosti Coca-Cola James Quincey popsal tento krok jako součást „víceleté cesty k transformaci naší organizace“. V pátečním prohlášení uvedl, že změny v provozním modelu společnosti Coca-Cola upřednostní silné značky a podpoří růst.

Ohlášený krok ke konsolidaci některých značek Coca-Coly do uhlazenějšího svazku následuje po červencových oznámeních společnosti o tom, že uzavře nedostatečně výkonné značky, počínaje odšťavňovacím štítek Odwalla, který společnost Coca-Cola získala v roce 2001. Po zaznamenání neuspokojivé sekundy ve čtvrtém čtvrtletí, kdy tržby společnosti klesly o 28% na 7,2 miliardy dolarů, CEO Quincey oznámil, že Coca-Cola vyvine společné úsilí, aby zabila značky, které nerostly podle očekávání.

Coca-Cola místo toho přeorientuje své obchodní zaměření na několik globálních kategorií, které podle ní mají „nejsilnější spotřebitelské příležitosti:“ Coca-Cola sama; šumivé nápoje; sport, káva a čaj; džusy, mléko a rostlinné nápoje; a „rozvíjející se kategorie“.

Společnost také oznámila, že vytvoří organizaci odpovědnou za všechny provozní jednotky společnosti Coca-Cola s názvem Platform Services, která bude centralizovat některé funkce společnosti, včetně správy dat, analytiky spotřebitelů a digitálního obchodu. Službu, jejímž cílem je eliminovat zbytečné duplikace v rámci společnosti, povede současný vedoucí viceprezident Barry Simpson.